Social Selling
De perfecte mix tussen een push & pull strategie
“Social media inzet is essentieel voor de moderne verkoper”
Social selling is de kunst van klanten naar je toe laten komen. Jij en jouw organisatie, staan als ‘brand’ centraal in dit proces. Jij deelt online kennis via een aantal social mediakanalen. Daar waar je toekomstige klanten zich bevinden. En je gaat vervolgens de interactie met ze aan.
De 4 stappen van het proces zijn net zo oud als de AIDA formule:
A = attentie = hoe krijg ik de aandacht van toekomstige klanten?
I = interest = hoe zorg ik ervoor dat toekomstige klanten geïnteresseerd worden en blijven?
D = desire = hoe zorg ik dat toekomstige klanten de behoefte aan mijn dienstverlening gaan voelen (begeerte)?
A = action = hoe converteer ik de eerste drie stappen van een toekomstige klant naar een nieuwe klant?
Je draait, middels Social Selling, het traditionele verkoopproces om. Zo kun je op een warmere wijze je doelgroep uiteindelijk benaderen om tot een afspraak te komen. Social Selling vervangt het verkoopproces niet. Maar het is wel aanvullend op alle andere activiteiten die je al verzorgt.
“Een multichannelstrategie verhoogt je zichtbaarheid”
Tijdens deze interactieve workshops staat het oefenen in een veilige omgeving centraal.
Verschillende manieren leiden tot verschillende resultaten.
De workshop kenmerkt zich door:
Wat het jou oplevert?
“Er valt altijd iets te verbeteren!”