Basis verkooptraining

Basis verkooptraining

Verkopen is eenvoudig, mits je inzicht in de 5 stappen van het verkoopproces hebt en weet wat je binnen die stappen moet doen. De dingen juist doen is essentieel.

Waarom

De verkoop van producten of diensten is erg belangrijk voor je bedrijf. Een verkooptraining kan bijdragen aan de vaardigheden van je werknemers. Ze kunnen nieuwe technieken aanleren of verbeteren. Ook helpt het om nog eens goed op een rij te zetten wat de doelstellingen van je bedrijf zijn en deze ook nog eens door te nemen met je werknemers. Maar je werknemers kunnen ook waardevolle tips krijgen over hoe op verantwoorde wijze klachten af te handelen zodat je klanten altijd tevreden de deur uit gaan.

Wat

Vaardigheid is onder andere afhankelijk van kennis. Hoe meer iemand van een product of dienst weet, hoe makkelijker je er iets over kan vertellen en het product of dienst aan de man kan brengen. In een verkooptraining wordt er naast verkooptechnieken dan ook aandacht besteed aan de kennis van de producten of diensten.

De deelnemers krijgen inzicht in de 5 onderdelen van het verkoopproces: voorbereiden, contact leggen, analyseren (vraagstelling), positioneren en het afsluiten onderhandelen.

Binnen iedere stap van het verkoopproces krijgt de deelnemer concrete handvatten die direct in de praktijk zijn toe te passen.

Hoe

  • 8 – 10 deelnemers
  • Kahoot – borging
  • Rollenspellen
  • Video- en audio-opnamen
  • Feedback
  • 20% theorie, 60% praktijk, 20% feedback & evaluatie