Sales 2.0: Solution Selling

Sales 2.0: Solution Selling

Solution Selling is een verkoop methode, inclusief processen, tools en vaardigheidsontwikkeling. Ontworpen om de klant centraal te stellen. Vooral geschikt voor de verkoop van complexe producten|diensten.

Waarom

Meer dan 1 miljoen verkoopprofessionals gebruiken Solution Selling® vandaag de dag wereldwijd, waardoor het de erkende industriestandaard is voor effectieve verkoopmethodologie. Uit enquêtes van onze klanten blijkt dat organisaties die Solution Selling-praktijken toepassen, de jaarlijkse verkoopproductiviteit gemiddeld met 16 tot 35 procent verhogen – sommige organisaties rapporteren zelfs betere resultaten. Onafhankelijk onderzoek door Aberdeen Group bevestigt deze bevindingen – zij ontdekten dat Solution Selling®, in vergelijking met concurrerende alternatieven, hogere verkoopquota-prestatieniveaus, een grotere gemiddelde opportunity-omvang en een snellere aanlooptijd naar volledige verkoopproductiviteit oplevert.

Wat

Solution Selling® is een zeer interactief trainingsprogramma voor verkoopprofessionals, gebaseerd op bevindingen van onderzoek naar kopersgedrag dat is gepubliceerd in het bestseller-boek ‘The Collaborative Sale: Solution Selling in a Buyer-Driven World’.

Solution Selling® is een performance methode voor verkoopuitvoering, inclusief ondersteunende processen, tools en ontwikkeling van vaardigheden. Ontworpen om de klant centraal te stellen bij elke verkoopbetrokkenheid, stelt dit programma verkopers in staat om winstpercentages en inkomstenproductie substantieel te verhogen door:

  • Hogere en onderscheidende waarde bieden aan kopers – niet alleen door wat ze verkopen, maar wat nog belangrijker is, hoe ze met klanten omgaan
  • Afstemming met kopers in elke fase van hun aankoopbeslissingsproces
  • De kritieke bedrijfsproblemen of potentiële gemiste kansen van elke klant begrijpen en waardevolle inzichten bieden om deze problemen aan te pakken
  • Transparant omgaan met kopers tijdens het koopproces
  • Co-creëren van waardevolle oplossingen met kopers
  • Tijdens het verkoopproces als gelijken samenwerken met kopers, om hen effectief en efficiënt te adviseren bij een goede koopbeslissing en de bedrijfsresultaten

Hoe

  • 8 – 10 deelnemers
  • Kahoot – borging
  • Rollenspellen
  • Video- en audio-opnamen
  • Feedback
  • 20% theorie, 60% praktijk, 20% feedback & evaluatie