Salestraining

Een salestraining stelt jou in staat om te winnen in sales. Winnen in sales staat synoniem voor het helpen van jouw klant met zijn/haar probleem. Een salestraining geeft jou de kennis, vaardigheid en mindset om klanten te winnen en te behouden.

Salestraining voor accountmanagers

Een salestraining is bedoeld voor iedereen die een product of dienst verkoopt en een target heeft. Dit target kan door de organisatie bepaald zijn, maar een zelfstandige heeft natuurlijk ook een target of doelstelling.

Omdat je nooit te jong of te oud bent om te leren, kun je salestraining voor beginners, gevorderden en experts inzetten.

Als beginner (bijv. als je net van je opleiding komt) leer je structuur aan te brengen in het verkoopproces. En je begrijpt dat het verkoopproces uit 5 stappen bestaat die je helpen om te bepalen waar jij en de klant zich in het proces bevinden. Uiteraard leer je welke activiteiten je binnen het proces moet inzetten.

Ben je al gevorderd (je hebt al enkele jaren verkoopervaring)? Dan leer je de laatste verkooptechnieken in te zetten en gebruik te maken van de nieuwste tools. Denk bijvoorbeeld aan de inzet van LinkedIn Sales Navigator, Crystal Knows en diverse automation tools.

Tenslotte ben je misschien wel een expert (je hebt inmiddels al jaren verkoopervaring). Jij krijgt tijdens de salestraining een bevestiging van wat je al weet enerzijds. Anderzijds leer je nuances aan te brengen in jouw aanpak. Bijvoorbeeld door de laatste manieren van beïnvloeding (Cialdini) toe te passen.

Salestraining voor beginners, gevorderden of experts; er valt altijd iets bij te leren. En of dit nou een salestraining in Amsterdam moet zijn of op een andere locatie, ook dat is te regelen.

Manier van werken

Binnen mijn werkwijze staat de RADAR aanpak centraal. RADAR staat voor Realiteit, Analyse, Doel, Actie en Resultaat. Laat ik kort uitleggen wat ik hiermee bedoel.

Realiteit; er zijn 3 redenen voor salestraining op locatie. 1. Het gaat minder goed met het bedrijf. 2. Het gaat goed met het bedrijf. 3. Het gaat uitstekend met het bedrijf. Het startpunt bepaalt mede de inhoud of focus van de training.

Analyse; voordat je begint met het trainen achterhaal ik welke verkoopvaardigheden je al bezit. Des te beter ik dit weet, des te meer jij deze verkoopvaardigheid in kunt gaan zetten.

Doel; samen bepalen wij het doel van de salestraining. Vaak gehoorde doelen zijn; meer structuur in het verkoopproces, een groter aantal verkoopkansen bij nieuwe en bestaande klanten, het beter verwoorden van de verkooppropositie, een hogere conversie of een verhoging van de omzet.

Actie; bij actie gaan wij daadwerkelijk aan de slag. 20% kennis of theorie, 60% praktijk en 20% evaluatie. Zo ziet in de regel de training eruit. Bij kennis leer je de achtergrond van bepaalde technieken (zoals vraagstelling of storytelling). In het praktijkgedeelte staat het oefenen in een veilige omgeving centraal. O.a. rollenspellen en het gebruik van diverse tools (zoals accountplannen) staan hier centraal. Tijdens de evaluatie reflecteren wij op wat er goed gaat en nog beter kan.

Resultaat; uiteindelijk moet een salestraining op locatie resultaat bieden. Ik analyseer dit op vier niveaus. Deze 4 niveaus, ontwikkeld door Kirkpatrick, zijn al jaren de standaard. Ze gaan o.a. over de toename qua kennis en de resultaten op de werkvloer.

Over Van Stein Consultancy

Als salestrainer help ik jou om je te ontwikkelen. Wat ik daarvoor inzet is mijn ervaring, ambitie en enthousiasme. Deze 3 kenmerken gaan jou helpen, of je nou beginner, gevorderd of een expert bent.

Salestraining op locatie of online

Met de huidige middelen, zoals Zoom, Microsoft Teams of Google Meet, is het mogelijk om salestraining zowel op locatie als online te geven. De mogelijkheden zijn er, waar jij of de organisatie gebruik van wilt maken is een andere vraag.

Sales training Amsterdam

Veel van de salestrainingen worden in Amsterdam gegeven. Maar ik verzorg zowel de trainingen in Amsterdam als op andere nationale en internationale locaties. De keuze voor een locatie ligt aan diverse zaken; centraal gelegen, eigen trainingsruimte, etc.

Het belangrijkste voor jou is dat ik flexibel ben in de aanpak. Dus Groningen, Amsterdam, Zwolle of Maastricht? Salestraining kan overal en altijd gegeven worden.

FAQ

Ik kan mij voorstellen dat je soms vragen hebt die je graag beantwoord wilt hebben. Om dit makkelijker te maken voor je kun je dit via WhatsApp of per telefoon doen. Uiteraard kun je ook een email sturen.

Neem vrijblijvend contact op

Blijf jij met je idee rondlopen, of zet je je idee om in actie? Succesvolle mensen twijfelen wel eens, maar ondernemen toch actie. Vul het contactformulier vrijblijvend in en ik neem dezelfde dag nog contact met je op.