Top of mind door Social Selling

De perfecte mix tussen een push en pull (sales) strategie

Social selling is de kunst van klanten naar je toe laten komen. Jij en jouw organisatie, staan als ‘brand’ of ‘merk’ centraal in dit proces. Online kennis delen via een aantal social mediakanalen, is wat jij doet. En dan vooral op de plek waar je toekomstige klanten zich bevinden. Uiteindelijk gaat het om de interactie.

De 4 stappen van het proces zijn net zo oud als de AIDA formule:

Attentie = aandacht krijgen van toekomstige klanten?

Interest = interesse wekken door relevante informatie en posts

Desire = hoe activeer ik de ‘begeerte’ van prospects en klanten?

Action = welke acties gaan mijn prospects nemen?

  • Meer impact met je social media maken

  • Relevante informatie en posts delen met je publiek

  • Laagdrempelig prospects informeren en converteren

Social selling is essentieel voor de moderne verkoper

Het traditionele verkoopproces omdraaien. Dat is wat je doet met Social selling. Bij Social selling zet je al je social media kanalen in om “top of mind” te blijven. Door “top of mind” te blijven denkt een prospect sneller aan jou. Om dit voor elkaar te krijgen, heb je een Social selling strategie nodig.

Wat is dan het doel van Social selling? Om op een warmere wijze je prospects te benaderen. Uiteindelijk wil je aan tafel komen via een afspraak. Social Selling vervangt het verkoopproces niet. Maar het is aanvullend op alle andere activiteiten die je al inzet.

“René is one of the persons who have been able to pull/train through a few days of Solution Selling trainings, where participants forget that there is an outside world. His ability to make people interact and sharing examples which are valid for different cultural groups is something to admire. My experience with René has not only being in his classroom, but also joint planning of the training sessions to fit the need of the country. He has made a visible impact on our sales teams in the Nordics.”

Antti VariFujitsu

Meer impact met je social media

Kopen en verkopen zijn altijd al sociale activiteiten geweest. En met de komst van Social media, zijn wij tegenwoordig allemaal met elkaar verbonden. De mening van ons sociaal netwerk speelt een steeds grotere rol in onze aankoopbeslissingen. Onderzoek toont aan dat millennials getuigenissen van andere klanten 4,1 keer zo belangrijk vinden bij het afwegen van een aankoop. Social Selling speelt daarom een steeds belangrijker rol.

Informatie delen met je doelgroep

De reikwijdte van social media is ongekend. Social Media wordt door veel organisaties ingezet om interactie te hebben met klanten. Uit diverse rapporten blijkt dat 51% van de klanten contact hebben met een bedrijf via social media. Dat cijfer stijgt tot 86% voor jongere generaties. Naarmate de koopkracht van hen toeneemt, zal social selling nog meer kansen bieden. De reikwijdte is enerzijds noodzakelijk. Anderzijds biedt het ongekende branding-mogelijkheden.

Social media strategie die converteert

Tegenwoordig zijn wij 24x7x365 met elkaar verbonden. De samenleving is meer dan ooit digitaal verbonden. Sociale media hebben hier een grote impact op. De impact zie je o.a. terug in de digitalisering. Het tempo van deze ontwikkelingen zal in de toekomst steeds verder toenemen. Social selling moet dus een onderdeel van je strategie zijn. Zowel qua het onderhoud van klantcontact. Als het vergroten van de branding.

Wil jij dit ook? Vraag dan hier aanvullende informatie aan!

Aanvragen

Over Van Stein Consultancy

Al meer dan 15 jaar help ik teams, organisaties en zelfstandigen om succesvoller te worden.

Ik zet hier:

  • salesassessments
  • salestraining
  • en salescoaching voor in.

Mijn doel is om jou of je team te helpen te verbeteren binnen sales. Boek resultaat met LinkedIn Acquisitie, dat is toch ook wat jij wilt?

Anderen om schrijven mij als: direct, open, enthousiast en nieuwsgierig. Deze eigenschappen zet ik dan ook in om jou verder te helpen.

Naast de bovengenoemde eigenschappen zet ik ook mijn ervaring in. Vanaf 1991 heb ik alle verkooprollen zelf bekleed. En in alle rollen heb ik de nodige fouten gemaakt. Fouten die ik jou help te voorkomen.

https://vansteinconsultancy.nl/over-ons/

Social selling is essentieel voor de moderne verkoper!

Scroll to top

Om ervoor te zorgen dat onze site goed werkt, deze te kunnen analyseren en verbeteren, gebruiken wij cookies. Hierdoor kun je informatie delen via social media en kunnen we de inhoud van de site en advertenties afstemmen op jouw voorkeuren.
Wil je liever niet dat wij cookies plaatsen, pas dan jouw instellingen aan of klik op weigeren. Lees ook ons privacystatement.

Accepteren
Weigeren
Stel hier je vraag
1
Hulp nodig?
Powered by Join.chat
Dank voor je bezoek.

𝗪𝗮𝗮𝗿 𝗸𝗮𝗻 𝗶𝗸 𝗷𝗲 𝗺𝗲𝗲 𝗵𝗲𝗹𝗽𝗲𝗻?

Kijk gerust even rond. Misschien vind je inspiratie bij onze blogs?

Van Stein Consultancy