Het concept “social selling” is bij veel mensen wel bekend, maar wordt nog onvoldoende toegepast. Prospects en klanten, zoals eigenlijk iedereen in de wereld van vandaag, zijn over het algemeen actief op sociale media. Het is typisch een onderdeel van hun onderzoeksproces bij het overwegen van een aankoop. Waarom proberen verkopers dan niet om hen op al deze platformen te informeren?

In de praktijk is het actief gebruiken van social media (zoals social selling), echter helemaal nog niet zo ingeburgerd. Veel verkoopprofessionals passen het gebruik van social media nog te weinig toe.

Met de beperkte tijd op een dag om aan je salestactiek te wijden, zul je dus prioriteiten moeten stellen. Hoe weet je zeker dat je prioriteiten zich richten op de meest waardevolle salesactiviteiten en dat je niet je tijd verspilt aan ineffectieve zaken?

Om ons te helpen bij het vaststellen van een best practice basis voor moderne verkoop (lees: social selling), kwamen wij tot de conclusie om “best performers” aan het woord te laten. Oftewel, die mensen die hier heel goed in zijn. Een aantal van hun effectieve inzichten hebben wij verwerkt in dit artikel.

Leer hier van de specialisten op dit gebied.

Bron: LinkedIn Salesblog